mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 21 januari 2008

söndag 13 januari





Nu lämnar vi den galan tuppen som gol från 4 på morgonen


Caffisen skulle hämta oss kl 7.oo *pytt*

han kom 7.30 så vi hade ju nästan hunnit äta frukost innan vi for

jag tog dock en näringsdryck för säkerhets skull

och Lasse o Mari var till ett hotel för Mari MÅSTE ha kaffe

kaffet kostade 5½ US dollar alltså mer än ett dubbelrum på hotellet vårat de kostade 5 US dollar 'fniss fniss'
Leif o Lotta tog båten till Phnom Pen så nu hade vi lite mer svängrum i bussen

Fm fika/frukost intogs på en "vägkrog"
Väl framme i Phnom Pen visade de sej att chaffisen inte hittade dit vi skulle
han som sagt att han hittade så bra HUM (eller så ville han inte hitta)
Silverpagoden var första anhalten, vi kom dit med hjälp av Lonly planets lilla karta
Där blev de STOPP stränga klädregler
*ingen huvudbonad
*inga bara axlar
*ingen schal
*inga bara knän
*inga vapen
de var bara sista regeln som vi klarade *fniss fniss*
Så då tog vi en promenad ner till floden och letade rätt på en liten restaurang i stället
(Lasse o Marie letade siden dom)
Jag åt Amok för omväxling och Micke fick sin GRODA
De tar tid att få in mat i kambodja sin modiga timme även här
men får inte ha bråttom i detta land
men maten är ju nylagad i alla fall
på väg tillbaka till bussen hittade Micke och jag ett litet stånd med smågodis
vi ville smaka och gjorde även så



dom andra i gänget kom ifatt och ville fota men damen i ståndet blev vansinnig och slog mot Anette har aldrig sett en sån reaktion förut

Väl i bussen så ville chaffisen helt plötsligt HEM men de ville inte vi
vi ville ju till S21, så nu hittade han inte igen.....men lonly planets karta sviker inte
´Marie hade inte fått nog av shopping hon ville till Ryska marknaden
men då vägrade killen köra nån måtta fick de vara
så Lasse o Marie gick och åt och vi andra gick på tortyrmuseum
jag mår dåligt vi bara tanken på S21 men jag vill inte vara utan upplevelsen
inne på S21 träffade vi Leif o Lotta båtturen hade varit trevlig
men bussen till var ett äventyr
full buss in med 4 pers till + packning åk till nästa ställe in med 4 nya + packning och så vidare tills alla satt i knät på någon en typisk KHMER BUSS med andra ord
Så äntrade vi bussen igen för att styra mot Sihanouk Ville
6tysta och lite molokna + Lasse o Marie, Marie var vist oxå lite moloken över att inte fått handla tillräckligt
Tro de eller ej men nu hittade killen ut ur stan även om vi kom lite fel på ett ställe och körde MOT körriktningen men va tusan gör de i Kambodja
Vilken trafik de är ALLA kör hit o dit hur som värkar de men man ser inga olyckor eller i varje fall väldigt få.
Efter 2½ timmes mörkerkörning och då menar jag MÖRKER
här bländar men inte av vid möte....helt otroligt
nu var de en bensträckare och lite te o frukt
vi fick in var sin lite skål (ca 1½dl) och en termos te
en omogen mango och en god ananas
ja ja livet är olika
22.30 var vi hemma och jag var så trött att jag inte vet att jag la mej

Inga kommentarer: