mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 7 mars 2008

3 år i mitt NYA liv


Sommaren 2004 ca 135kg Mådde


den 7 mars 2005 gjorde jag mitt livs grej


en GBP operation (förminskning av magsäcken)



SÅ HÄR SER MIN OPERATIONSBERÄTTELSE UT


Ja då är det GJORT i måndags 7/4 kl 5.45 steg jag in på avd 3 rum 305 på Sophiahemmet Här kommer en underbar varelse och tar emot mej, jag får tre eller om det var fyra tabletter och "två matskedar" vatten till frukost och så in i duschen. Strax efter sju kommer Susanne med kameran. hon fotade under min operation

lite "lullig"

men glad

tvättad och klar för kniven


Operationen tog 90 min och utfördes av Dr Göran Lundegård och Dr Anders Nilsson. Jag har inga tidsbegrepp denna dag, men om operationen började ca kl 8 så borde den varit klar ca halv 10

Ja så skulle jag då vakna upp och de gjorde jag säkert men jag har inte ett ända minne från uppvak eller hur jag kom till sal 305 igen. Lennart min älskade make kom vid 17 tiden och de minns jag. Med sej hade han fem mörkröda rosor

Jag fick smärtlindring hela tiden, har inte haft om en gång. Mådde illa ett tag men då sa sköterskan att du har nog ont. Så då var det mer smärtlindring, och illamåendet gick över. Tur att det finns folk som vet. Vi var tre som opererades måndagen den 7/3 och vi låg nu på samma sal första natten för att nattpersonalen skulle kunna ha full koll på oss. En av oss var man och han fick eget rum på tisdag morgon. Men sängen blev inte tom så länge för nu kom två "nya" tjejer som skulle opereras Så vi var fyra på salen som alla opererats med GBP.

Tisdag morgon började så MITT NYA LIV på internationella kvinnodagen. lite stapplande men vilka liv börjar inte så.

Näring i dropp, smärtstillande i dropp och supp + ½ glas vatten med tesked och livet leker.

Onsdag morgon. DUSCH det var som att kasta sej i havet en sommarmorgon Så otroligt skönt. Dr Görans Sköterska Susanne kom på besök, och vi talade lite om hur jag skulle sköta mej när jag kom hem. Onsdag kväll, jag slipper alla mina dropp och jag kan sova utan slangar och nålar, så underbart, men det betyder oxå att jag måste få i mej alla näring och vätska genom munnen. Nu får jag oxå min sista värksupp. Knorrs Drickbuljong är att liknas vid Biff Rydberg (nu börjar jag undra om inte läkarna varit inne i min hjärna och rotat)

Dagarna går och jag stickar ett varv läser boken jag fick av min vän William som kom på besök, äter äppel juice och vatten med tesked, går varv på varv i korridoren, och väntar på att magen skall komma igång.

Torsdag morgon när Dr Göran kommer (han kommer minst två ggr per dag) frågar han om jag vill åka hem redan i dag, men jag har fortfarande inte lämnat tillbaka fläskfilén jag åt i söndags så jag stannar till fredag. i dag kom Marie dietisten på besök och vi talde näringsdrycker och soppa i en halvtimme.

Fredag morgon HURRA jag har varit på toa och så nu kan jag åka hem lugn, för den saken skull i alla fall. Så kl 11 kom min älskling och hämtade hem sin "nya" fru. när jag skriver detta har det gått fem dagar och jag mår bra På förmidagen är jag pigg men till eftermidagen är orken slut men vad mer kan man begära med detta intag av bara soppa och näringsdryck... men livet går framåt och jag hänger med









































Inga kommentarer: