mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 augusti 2008

Jakten på de förvunna pillren

jag blir TOKIG!!!!

I tisdags hade E ringt på min jobbtelefon och sa att mamma hade medicin att hämta på något apotek i stan,lysnade inte av den på en gång
Så i går torsdag kunde jag byta arbetstid och åkte till apoteket

kl 9.30 steg jag in på Skiljebo apotek för att hämta pillren.
Men de fanns inga piller där????
Ne he..fick ett telefonnummer som jag kunde ringa lite senare och höra om receptet kommit in. Ringde kl 11 men inget recept

Ringde då till vårdcentralen för att höra va dom sa, Jo då Peter hade skrivit ut recept den 12 aug kl 12.30 så de SKA finnas på apotekets e-post lista
Sköterskan lovade ringa tillbaka när hon talat med apoteket
Vist hon ringde och sa att: Jo då Peter har skrivit ut ett recept och de gick iväg och nu är de någon som antagligen tagit ut de

Nu ringde jag till Parkgården där mamma bor och talade med K som var något förvirrad. E satt i möte så jag bad K säga till E att ringa....tror ni någon har ringt??
Mamma behöver ju sina piller

jakten går i dag vidare på dom försvunna pillren!!

just nu håller jag dessutom på att baka en fransk päronkaka som mamma skall få bjudasina grannar på kl 15 när dom har gemensamt fika på Parkgården

Inga kommentarer: