mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 10 oktober 2008

BOKAT julresa


Julkryssning till Riga Fredag 19 dec
Välkommen med på en kryssning till en stad som för omkring 350 år sedan var Sveriges största stad. Välkommen till Riga, i dag en pulserande stad i ständig förändring, där vi får känna historiens vingslag, ta del av kulturen och möta människorna i Lettlands huvudstad. Vi kryssar med Viking Lines m/s Cinderella. Två nöjesfyllda kvällar ombord samt en dag i Riga på egen hand för shopping eller en guidad tur. Eller både och.....


RUNDTURS ALTERNATIV
Stadsrundtur, ca 3 tim, med svensktalande guide. Start vid terminalen kl. 11.00 och avslutas ca 13.30 i Gamla Stan.45 min guidad rundtur i Rigas nya Centrum och nära Gamla Stan där vi bekantar oss med Rigas historia och nutid. Därefter 45 min guidad rundvandring i Gamla Stan där vi bl.a. får se Riga Slott, Domkyrkan, St. Peterburgs kyrka, Heliga Jacobs kyrka, Tre Bröders Hus och Svenskporten. Efter rundvandringen fortsätter vi med bussen till Saluhallarna. Här får vi ca 30 min på oss att bekanta oss med allt mellan himmel och jord. För de som så önskar går bussen via Gamla Stan tillbaka till hamnen.

Inga kommentarer: