mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 december 2008

en dag på AKUTEN

kl var lite över 5 i morse när telefonen ringde
de var Marie på parkgården som talade om att Mamma ramlat inne på toa och gjort illa armen, och nu hade sköterskan hade kollat och tyckte att de var en ful skada behövde åka till lasarettet.

Så de var bara att klä sej och åka till akuten.
Vi kom först så vi fick vänta en stund innan hon kom, vi han dela på en kopp kaffe med mjölk i alla fall.
Jag tror kl var 6.15 när hon kom med ambulansen.
De tog ett litet tag innan läkaren kom och tittade på henne.
Såret var stort och fult
Hon hade skrapat bort allt skin från ett stort område på armen,
stort som hela min handrygg, såg riktigt läskigt ut.
Sen var de bara att vänta och vänta och sen vänta en stund till.
Mamma han få frukost, kaffe, fil och två mackor med ost skinka och gurka. Kissa två gånger och jag han bli riktigt less på den hårda stolen.
jag löste tre sodoco (hur tusan stavar man)
så när kl var halv 12 kom läkaren och gjorde ett julbroderi av mammas arm. 10 stygn lite här och där för att få ihop de hela men de gapar fortfarande öppet på minst två ställen stort som en 5krona. Men huden är så tunn och spröd att de inte gick att dra och sy i den för de bara sprack.

Ja så fick vi vänta igen på att bilen skulle komma och hämta hem oss kl 13 kom han 15min tidigare än avtalat och de gjorde ju inget när de är åt de hållet liksom

Väl hemma på parkgården skulle vi se om de fanns nån mat kvar på Rallarrosen, dom hade visserligen stängt för 15 min sen men ändå..............
nej du de fanns inte så mycket som en lite köttbulle kvar och ve och fasa dom hade avbeställt mammas helgmat hon hade ju åkt ambulans in till lasarettet ??????????? OCH säger jag bara


Nu fixar de sej ändå hon kommer att få mat från ålderdomshemmet uppburet på talrik (blir ju bättre om man säger så) men jag blir så trött

de är sådant som inte får hända liksom

ja ja jag fick gå till affären och handla lite Hade ju skrivit handlingslistan i går kväll när vi var där + att jag köpte varsin köttfärspaj från dafgård

Jag kunde bara äta en halv paj och jag har ju inte ätit nått förut i dag mer än ½ kopp kaffe med mjölk kl 5.30 och 1 kopp till vid 10, så nu känner jag mej lite darrig

Inga kommentarer: