mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 9 maj 2010

då var de över



måste bara dela talet som THOM
(våran ungdomsledare) höll för mej i kyrkan i dag.

Att jobba med Måd är lite som att spela fotboll.
Där Måd är mittfältaren, hon kanske inte styr och ställer men riktar ändå laget mot ett gemensamt mål, och har alltid en fot med i spelet hela tiden.
Stenhård i närkamperna och riktigt vass i avsluten.

Men Måd är så mycket mer än bara en bra fotbollspelare, hon är också en riktigt bra vän
Trots att det skiljer 2-3 år kanske lite till (40år om man skall vara ärlig) mellan oss så känns det alltid som om hon förstår hur vi yngre känner och tänker.

Måd säger och har alltid sagt att hon inte skulle klara av allt detta utan oss andra, men frågan är egentligen hur vi skall klara detta utan henne, men de får tiden utvisa

Men jag vill i alla fall tacka för alla dessa år, från barntimmar, konfirmand och sen konfirmandass och nu arbetskamrat
jag vill tacka från djupet av mitt hjärta


sen fick jag 20 rosa rosor och en JÄTTE nalle med namnen på alla konfisar och assar

1 kommentar:

Lovisa sa...

Ett härligt tal som stämmer in på dig Måd, (det lilla jag känner)
Happy Retirement!

Lovisa