mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 6 juni 2011

nu vill jag inte må så här längre



undrar när de tänker släppa
hjärtat drar ihop sej ibland
och blir mindre än en korint

magen gör en helomvändning

levern och gallan stänger av stundtals

lungorna vet inte riktigt hur dom skall ställa sej
tar ett kort och två långa andetag för att sen stanna

värmen i kroppen är avstängd

njurarna jobbar på högvarv

tårtillvärkningen har fått nyanställa
Har hur mycket jobb som helst
jobbar treskift

hjärnan där har huvudsäkringen gått

tarmarna ja vad skall man säga verkmästarna är nog inte nykter
sen tror jag han behöver ha mer folk där nere


Jag håller på att sörja alla som dött
känns lite jobbigt
varför gjorde jag inte detta redan för 8 år sen
när farmor Astrid dog
nej då de var ju jag som skulle fixa ALLT
sen dog svärfar o svärmor samma då
och så för tre år sen dog pappa
ja inte hade jag tid att sörja då heller
och "tid" har jag inte nu heller
men nu är de ju så att döden kommer ifatt mej
och jag kan inte komma undan

Från att ha varit den som  fixar allt
har koll på allt
till att inte veta nått
inte ha koll på nått
glömmer att äta o drick
de är SVÅRT

1 kommentar:

Ellinor sa...

Tålamod min vackra vän,sorgen har många stadier och det går inte att hoppa över et enda!Jag LOVAR att det kommer att bli bättre och du kommer att landa/tänker på dej/kram
Ellinor