mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 26 december 2011

mitt handarbete 2011....

smygvirkade handledsvärmare
Nålbindning INTE så kul

sockor stickade på två stickor

en grytlappa som jag gjort på en ram
där men virade garnet fram och åter
Mössa till Tommy

hexagontröja


Lennarts 47:or





en hel rad mössor o en hatt
inte en flugfångare men en som håller flugorna från Ölen
blev till en julklapp till Pärzon
Stjänfilten till Lovas STORA docka Max

å mina underbara virkade vantar i ett härligt garn från Island

en disktrasa i "diamat" virkning
bästa sockorna Virkade
Dexter o Lovas vantar stickade på två stickor
virknålsfodral
mera disktrasor



ännu mer disktrasor...
man behöver ha många...dom i LIN är bäst



kamerafodral
roligt liten "ask/börs"
liten poncho virkad när vi var på Cap Verde
i stället för presentpapper ....
salt från Malta till Agneta i Mittibäcken
mössor till Erikshjälpen
mina läsarmar

julgranspynt


sockor till Hannah på rundsticka
båda stickas samtidigt

en liten salt burk till Ullis

mina virknålar efter egen hand
Dexters o Lovas julklapp
Luvnissar till grannarna
en liten mistel

Tant Tora med mina första hjärtekatter
dom som fick namn efter dom boende på Parkgården



en "syskonburk"
en liten gåva till ett Hjärtesyskon

Syskondjur till hjärtekatten kan ju se ut hur som..







tvåändsstickning kommer ALDRIG att bli klar
får så ont i axlarna av detta
 en liten tomte med godis till Sonja o Hasse
Tommys sockor
här är kalendervirkningen...
ett varv om dagen i dec klar på julafton


3 kommentarer:

Unknown sa...

Så otroligt mycket fint Måd.

Karin sa...

gode tid vilken produktiv kvinna du varit under året! Och så mycket fint!
Gott nytt år snart! Kram Karin

Emma sa...

Mycket fint du har hunnit med :)