mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 5 januari 2012

jag älskar Hemlissar

Inne på FB skall vi ha hemligt garnbyte 
så spännande
    FRÅGOR TILL BYTET:
    • Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) Är det något material du absolut inte tycker om? Naturmaterial är ju bäst, ull, bomull och lin, inget som jag INTE gillar

    • Vilken eller vilka är dina favoritfärger? Lila o blå och så melerade garner

    • Vad tycker du mest om att virka? Små saker får ont i axlar och rygg om de är tungt
    • Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat? Skulle vilja virka en STOR härlig sjal i nått mjukt mulligt garn men de blir så tungt så de tror jag inte jag klarar

    • Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? Ergonomiska?) Har ju gjort ergonomiska av mina ärvda metallnålar Plast har jag aldrig provat

    • Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? Jag har gjort en hel del olika saker men ALDRIG smidit i järn, skulle vilja göra ett eget knivblad 

    • Vad tycker du om att unna dig själv? De var den svåraste frågan Har nu funderat hela natten och kommit fram till att jag köper nagellack i läckra färger (dock inte rött) Lila o Blått är nog de jag älskar mest

    • Vad gillar du helst att dricka? KAFFE, te och vitt vin och vanligt kranvatten
    •  
    • Någon speciell favorit? Friggs Green Chai /kanel-apelsin-kardemumma-nejlika

    • Favoritgodis? Lakrits o mörk choklad

    • Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) OJ...inte just nu, tennbroderi, sy i skinn, gjort knivar, rotslöjd, keramik, teckning, bibliska figurer, sytt kläder till barnen, broderat…... men de är sånt jag gjort genom åren  Nu blir de bara virkning och lite stickning

    • Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) historisk romaner, då jag ÄLSKAR släktforskning, gärna om Sverige Sara Lidamn Torgny Lindgren de stuket

    • Har du några allergier mot livsmedel?  Inte allergi men jag tål inte fett, socker, mjölk skulle man kunna säga


Inga kommentarer: