mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 20 april 2012

Min pappa

Snurrade runt lite inne på VLT
hittade en sida med nostalgi
klickade på 50 talet
och kolla va jag hittade
PAPPA med dragbasunen
Men vila är dom andra?
och vad är de för band?


♥♥♥♥ ♪♪♫♪♫♫♪♪♫♫♪♪ ♥♥♥♥


Trumpetaren längst till höger är "Nocken" och pianisten
kan vara Åke Eriksson men jag skickar ditt mail vidare
till Lars-Olov Karlsson i Kvicksund som har koll på allt och alla.
Lycka till
hälsar glatt
Rolf Carvenius
Jazzens Museum i Strömsholm
www.jazzensmuseum.se

♥♥♥♥ ♪♪♫♪♫♫♪♪♫♫♪♪ ♥♥♥♥
Hej!

Jag gick in på VLT och kollade på troligen samma bild som Du beskiver. Och om det är Din pappa som spelar trombonbakom trumpetarna så är det med största sannolikhet, precis som flera skriver under bilden, NoBrothers. Ett band som faktiskt existerade ända fram till för ca fem år sedan då dess siste ledare ochentusiastiska trummisen, Lars-Erik Dahlberg, gick ur tiden. Jag väntar med stor förväntan på att en bild med hela bandetskall läggas upp på VLTs nät.

Hör gärna av Dig om det jag skriver verkar stämma med vad Du också sett på VLTs nätsida.

M v h
Claes Tillander
Ordförande Jazzens Vänner i Västerås

♥♥♥♥ ♪♪♫♪♫♫♪♪♫♫♪♪ ♥♥♥♥

Hej Måd! 
Ja, ja tror att jag vet vem det är till vänster.
Bengt Tahlen han hade en skiv affär här i Västerås
Bengt spelade med min pappa också. 

Gunilla på 3:an 

Inga kommentarer: