mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 juni 2012

Damernas detektivbyrå IGEN Online Virkcafé




FRÅGOR TILL BYTET:

Vilken sorts garn tycker du mest om? (Ull, akryl, bomull osv.) inte sytrådslik och inte jättetjockt


Är det något material du absolut inte tycker om? de tror jag inte, skulle vara nått stickigt sträft garn då


Vilken eller vilka är dina favoritfärger? lila/grått, regnbågsfärger, ja alla melerade garner



Vad tycker du mest om att virka?
babysaker till hjälporg + hjärtekatter o syskondjur

Har du något drömprojekt att göra som är garnrelaterat?



den här skulle jag vilja göra, men jag vet att de kan jag inte
de blir för tungt för nacke och axlar
så jag håller mej till små saker


men den lilla nallen  den är en dröm just nu
tror de får bli höstens projekt

 Vilken sorts virknålar tycker du bäst om/använder du helst? (Trä, metall, plast? ergonomiska?) Om jag säger dom så Plast har jag inte provat....


Har du något hantverk du är sugen på, men ännu inte vågat/hunnit testa? att smida ett knivblad, eller tova eller koka tjära och göra tvål eller varför inte göra svepeaskar , knyppla vore kul, eller väva da har jag aldrig gjort......


Vad tycker du om att unna dig själv? att bara vara...ett nytt nagellack i blått eller lila


Vad gillar du helst att dricka? Någon speciell favorit? KAFFE o te o vitt vin o VATTEN


Favoritgodis? lakrits och

 "fina" chokladpraliner


Håller du på med någon annan "skapande hobby", förutom virkning? (Spinna, scrapbooking, stickning osv.) Stickar, har sytt i skin, tenntrådsbroderi, nålbindning, broderi, sy kläder, teckna o måla.....
den kepan har jag sytt


Någon annat stort intresse som du brinner för?  släktforskning har jag tagit upp igen efter 10 år


Vilken slags böcker (ej virkning) läser du helst? (Deckare? Fakta? Romaner?) Romaner biografier och fakte får jag nog säga,

 just nu boken om Paulusbåten


Har du några allergier mot livsmedel? skulle vara blodpudding då *fniss fniss*



2 kommentarer:

Bibbi sa...

Hemligheten var att vi tillbringade helgen i Gävle, där vi alla i familjen trivs :)
Hoppas du haft det bra i helgen :)

Kram

Anonym sa...

Tack för alla fina ledtrådar i både ord och bild! Nu ska jag börja fila på paketet. Ha en fin dag!

Hälsningar
Hemliga vännen