mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 8 juni 2012

lite i går och lite i dag

 soppa på en broccoli som låg och såg ledsen ut i kylen
god blev den i alla fall
 våffla med sylt till somliga
 knäckemacka med makrill till andra (mej själv)
 hittade en JÄTTE midsommarblomster
i en rabatt i hamnen

Lennart försöker göra imbrott på Karlsons
nej då han hjälper till att stänga ett fönster
som måste puttas på utifrån

 så blev de lungt ett tag när alla kajor satt sej för natten
trodde jag ja
de var ju fel tak kom dom på efter en stund

 I dag har jag gjort klart Lovas midsommarkras

 och så håller jag på med en tröja till Stig-Helmer
eller om de nu var till Dexter

ja ha då får vi se om de här är alla papper som ska till för att söka bostadstillägg
skulle inte bli förvånad om de fattas nått

1 kommentar:

Karin sa...

Vilken fin midsommarkrans Lova ska få! Avundsjuk! Fast det går bra med levande blommor också. Kram