mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 5 augusti 2012

lite lördagsbilder

 Åsa på besök
 jag har just skippat de blå garnet
även om kombinationen av garn påminner om min mugg
de blir ett par gula/rosa/röda vantar
om garnet räcker.....
 Min underbara rökande vän...
köpt i Kambodja
i sin "mage" har han en myggspiral

 så har även Lennart vaknat
men han har varit sjuk i natt
spytt som jag vet inte vad
så nu blir de te och skorpa
 att ta en liten ef middags lur i solen är inte lätt
när även myggen vill vara med

 hittade inte termometern
så jag tog min husålls dito

 då mygen blev för svår
gick jag in och bakade limpa i stället
för att irritera mej på små fän

så blev vantaran klara 85cm laxrosa garn över
men som du ser måste jag ta till de grå nystanet
nu skall dom bara tovas och ruggas

2 kommentarer:

TruckerElin sa...

Åh vilka fina vantar! D ser ut dom en solnedgång :)
Krya på guben!!

Helena sa...

Hej Måd,

Det ser underbart ut - fast myggen kunde ju då flyga iväg o äta på någon annan än er.
Dina krokvirkade vantar är så vackra (alla du visat)

Ha en skön söndag !
hälsningar från ett soligt Helsingfors, Helena