mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 oktober 2012

en torsdag i ord o bild


i dag har jag varit med om nått MÄRKLIGT
var ju till Roland Andersson för min nacke
när jag kom dit fick jag ta av allt utom underkläderna
ställa mej på en pall av plexiglas med spegel i botten
Roland synade mej från alla håll och kanter
och konstaterade att jag var "vriden" i höfterna
Fick så lägga mej på rygg på britssen
Jag skulle spänna fötterna uppåt knäna
och hålla emot när man trycker stortåna neråt
Höger gick bra Vänster var rent omöjligt att hålla mot
Då tar han fram ett svart papper med färgad text
RÖD GRÖN BLÅ
han ber mej tala om vilken färg jag ser och så pekar han på olika ord
ja de var ju lätt
Ny text
RÖD GRÖN BLÅ
han pekar igen, och jag skall säga vilken färg jag ser inte vad de står
helt plötsligt blev de svårt...
efter detta åter till mina tår
och nu är jag LIKA STARK I BÅDA tårna
hur i himmelens namn gick de till



Roland nyper/stimulerar olika muskler
först gör de ont men när jag får hålla min hand på hans
och jag bestämmer när han skall trycka gör de het plötsligt INTE ONT

jag får veta hur jag skall ligga i sängen
jag får veta hur jag skall sitta på stolen
och han följer med ut i bilen och ställer in stolen där


 min vackra begonia som jag fått av Eila o Krikke på 9:an
 och så fick jag trevligt fika besök på efm

 de var ännu vackrare i värkligheten
kl 18 går solen ner i Petterbergs höghus
 nu skulle Linus varit här
Denna Afrikanska böngryta är ju en av hans favvisar
en liten drake på G

1 kommentar:

Ellinor sa...

Är du säker på att du inte var hos en trollkarl?Hoppas att du blir bra nu/kram o trevlig helg