mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 oktober 2012

Turkiet del 4

tidig morgon i Efesos
 









Biblioteket
 

"skylten" till Bordellen
 


Vattenkanalen
 
Tänk tanken här har Apostelarna Pauls och Johannes
suttit och gjort sina behov
 
 

undrar vem som hackat in detta i marmorplattan
och när
 

en luden "gurka"
 

Jungfru Marias kyrka
här i Efesos har hon levat sina sista dagar
 

Jag måste ta reda på vad detta är
Vet du va de är??
snälla skriv en kommentar
 

De känns så mäktigt att vara här i Efesos
jag blir nästa knäsvag
av all historia
 
De här är Aposteln Johannes kyrka
 



många stora fåglar
 






man tror att Aposteln Johannes är begravd här
 

Artemistemplet i Efesos,
var ett av den antika världens sju underverk.
Det började byggas av Krösus (Kroisos), kung av Lydien,
och stod färdigt 120 år senare eller omkring 440 f.Kr.
Idag återstår endast mindre ruiner.
 

så såg de ut en gång
                                                                                                bilden från nätet



Turkiet måste vara alla grabbars lyckoland
traktorer överallt
 
en liten gubbe och en stor Bianchi
 



Vin och olivproving
 
olivolja och sirap på granatäpple
 
ost och bröd
och lite vitt vin
 

Memet är ju för söt
om man nu får säga så om en man
 


den lokala marknaden
 


Mandaliner
jag skev inte fel dom heter så











över 550 rum och 1000 bäddar
 





 
klicka på bilderna för att få dom större

Inga kommentarer: