mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 31 oktober 2012

Turkiet del 5

I går fick jag liter om i magen,
som sen blev värre och jag började må illa
 
Då jag inte kan spy, blir de JÄTTEJOBBIGT
och ja blir sämre
så Lennart ringer efter Memet
Det blir bil till en "sjukstuga"
Där konstaterades att jag MÅSTE till sjukhuset
i Kusadasi 3 mil bort
 
Ambulans i full fart med blåljus
jag tappar medvetande
hjärtat stannar
och ambulansern är får dåligt utrustad
så efter halva vägen måset jag lastas om i en annan ambulans
 
Jag får en spruta "galenskap"
nu vet jag de var ADRENALIN
jag tror helt klart jag skall dö
hjärnan är på väg ut genom öronen
ögonen ut ur huvudet
alla inre organ byter plats
jag kissar ner mej
och en tub i halsen för att få luft
 
Väl framme på sjukhuset får jag dropp
kramplösande
och röntgen
 
ja då var jag nästan pigg
efter en natt på intensiven
men jag drack bara lite te
sen kom doktorn
och då var de slut på att äta
 
TARMVRED var diagnosen
 
Mitt stöd i livet
han fick ett eget rum på sjukhuset när jag låg på intensiven
men Lennart fick vara hos mej hur mycket han / jag ville
 
Utsikten från min säng
 
min ängel
hon sov i en säng i salen på natten
och här sitter hon hela tiden löser lite "korsord"
om de inte är så jag vill nått
 
Lite mer te till Lennart
 
min mat i 2 dygn
 
Lennart fick lite mer substans i sin mat
 
så fick jag komma till ett "vanligt" rum
med en bäddsoffa som Lennart får sova i

Pamukkale bild 1
och de var hit vi skulle varit
och inte vistats på sjukhus

klicka på bilderna för att få dom större

2 kommentarer:

Anonym sa...

Men oj oj undrade vad s!!om hänt, fy vad trist men vilken tur att det gick bra, krya nu på dig, vilken pärs, kram! A- S Klint fb vän

Anonym sa...

men hua! Vilken tur att allt gick bra! Tarmvred är ju inte att leka med...
Kram Tina