mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 26 december 2012

en trygghet i mörkret

                                        foto Sara Stålhand Holm
 Tack Sara för den underbara bilden
jag känner tröst och styrka
 
 




Den himmelsblå pärlan är livets rastplats. Där i lugnet närs livslust och livsmod. Här får vi vara utan att göra. Här finns inga krav. Njut.



 En rastplats, en vilopaus att sträcka ut sig på och att njuta.
 Ofta frågar vi oss själva: Vad ska jag göra nu?
Den blå pärlan frågar oss: Vad kan jag utelämna?
Under livets blå, bekymmerslösa ögonblick svävar vi fritt och ingenting tycks oss svårt.
Som fåglarna under himlen. Välsignade ögonblick av frid och ro.
Ta vara på dessa viloplatser,
de kan vara en plats, en människa, en stund, stranden, havet, med barn eller barnbarn.
Håll i den blå pärlan och förflytta dig till känslan av en sådan bara-vara-plats.

Inga kommentarer: