mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 2 december 2012

Gott Nytt år

 När vintermörkret kring oss står,
då gryr på nytt vårt kyrkoår
med nåd och tröst från världens ljus,
från konungen av Davids hus.


JA DÅ ÄR DE ÅTER ADVENT
OCH BARNENS ÖGON TÄNT
OCH VI JÄKTAR RUNT SOM TOKAR
TROR ATT OM VI INTE HAR ALLT
OCH VI INTE STÄDAT ÖVERALLT
DÅ BLIR DE INTEN JUL......
 
MEN JESUS ÄR DE JU SOM VI FIRAR
OCH JAG TROR INTE HAN HADE ALLT
OCH INTE VAR DE SPECIELLT STÄDAT I STALLET
NÄR HAN KOM FÖRSTA GÅNGEN
 
GUD SER TILL DITT HJÄRTA
INTE TILL HUR DU HAR DE RUNT OMKRING DEJ
 
SÄTT DEJ NER OCH TÄNT ETT LJUS
TA EN KOPP KAFFE OCH NJUT
 
GOTT NYTT ÅR PÅ DEJ VÄNNEN
 


Advent är mörker och kyla.
På jorden är krig och kallt
Man drömmer om fred och vänskap
men bråkar och slåss överallt.
 

Advent är mörker och kyla.
Vi tänder ett ljus och ber:
Förbarma dig, Gud, över jorden,
all nöd, all förtvivlan du ser.
 
 
Advent är väntan på Kristus.
Kom Herre, kom hit i tid.
Och lär oss ta hand om varandra
och leva tillsammans i frid.
 
 

1 kommentar:

Kicki sa...

Men så knepigt.
Satt med yngsta flickan nu för att gå igenom sånger till luciatåget på julfesten i Bäsksjö imorgon.
Då kom jag på en sång jag sjöng till Lucia när jag var liten: "advent är mörker och kyla.Vi tänder ett ljus och ber." Men sen minns jag inte texten, så jag gör som man gör nu för tiden. Jag googlar. Och så kommer jag in på din sida! Va kul! :-)
/Kicki i Järvsjö