mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 13 mars 2013

Yttervik del 2

 
efter två telefonsamtal till Brinet support på en telefon med dålig täckning
fick jag äntligen fart på internet
första killen kunde inte riktigt med mitt "nya"
men kille nr 2 fixade de på en gång 
här är de i alla fall TVÅ pluppar
när jag ringde i morse var de bara EN
 

här kom Hasse in på en lite fika på fm
kolla jag har inte tagit bort julen än
de får bli ett fall för morgondagen
då får de bli PÅSK
men julen varar ju ända till påska
så de är ingen fara
 
 Lennart fyller på hos fåglarna
få se hur lång tid de tar innan dom hittar hit igen
 
 så var de dags för lunch för oss också
hade lite kyckling i lingonsås med
ingen potatis (trodde vi hade i matkällaren)
så de blev lite ris i stället
sov sen lite (1½timme)
en skvätt kaffe
och så iväg till Konsum
 

 Hasse ska hänga upp rökt kött för torkning
 


 dagens soppa
morot, palsternacka, rotselleri, purjolök o potatis
tärnas smått och fräses i lite olja (smör) i en gryta
häll på buljong och koka till rotfrukterna i 5 min
häll i risone och koka ytterligare 10 min
(jag tog dock ris som blev var från lunchen)
lägg i wienerkorv skuren i slantar och persilja
smaka av med salt o peppar
servera med ostmacka
 ett litet projekt
nått till mej själv
 De är inte vanligt att jag virkar till mej själv
men nu blir de ett..............
 
 och här en liten ledtråd till mitt virkprojekt
 
 
kvällssolen lyser på Ryfjället

Inga kommentarer: