mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 14 mars 2013

kyla soppa o virkning del 3

fick ett sms i natt från Annaeva
hon har köpt garn och mönster på en Snuggel ???
som hon vill att jag skall sticka
undrar va de är och på vilket språk mönstret är
hon har handlat i Shanghai
 
 -30° kl är 7 solen syns i alla fall på Brakko
 
 och i dag kom fåglarn
Domherre, talgoxe, blåmes, talltita, gråsiska
har vi sett i dag
+ harspår
 
 jag  har bakat
 
 Lennart förbereder för mer fågelmat
cocos fett, jordnötter, solrosfrön, hampfrön
ska nu fördelas i burkarna
 
 Dagens soppa
1 hackad lök, 1 burk majs fräs i lite smör i en gryta
häll på ½liter vatten med lite kalvfond koka i 10 min
mixa med stavmixer
tillsätt 1 morot i slantar koka tills morötterna är klara (tuggmotstånd)
stek några varmkorvar (wienerkorv) i slantar och hacka persilja
Korv o persilja får var och en lägga på som dom vill
servera med ostmacka
 
 de går inte fort
men jag har  i alla fall inga trådar att fästa
 
nu är de ingen hemlighet längre
eller är de?



 fågelmats "bak"
nu får vi se om dom gillar mina "fågelbars"

 kokt fisk med äggsås är aldrig fel

och sen en kvällmacka
makrill ägg o ost
tomaterna var inte goda
så "starka" i smaken

nu är de bara -10° ute

Inga kommentarer: