mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 16 mars 2013

Lördag i Yttervik del 5

 Våran altan...
 
 Lennart kunde inte hålla sej från att skotta lite
 

 jag har gjort en konstig kycklingrätt
kyckling och basilika inlindad med bacon
sen en sås av ädelost o grädde över
och skjuss in i ugnen 
 

 så var min Cykelhjälm klar
jag blev nöjd
 
 kvälls mat på G
Lennart gräddar våfflor
 
dagens soppa Gul ärtsoppa 
 och våfflor sylt o bär
jag har kokat en stor sats Ärtsoppa
 
 Så nu har vi ärtsoppa hela våren
de är ju otroligt 1kg torkade ärtor koster 16kr
och de räcker till 7 gånger åt Lennart och mej
3 stora gula lökar är de också i soppan och 2stora morötter
BILLIGARE mat får man nog leta efter
 
kvällsmackan blev en hårding
med rester från lunchen

Inga kommentarer: