mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 15 mars 2013

näverstickning och torrkötte del4

fick ett nytt SMS i natt
en snuggel är en sjal som sys ihop i kortändan
till en krage och träs över huvudet
så nu behöver jag inte fundera mer på de...
blir bara spännande att se vilket språk mönstret är ....
 
 så var de rena gardiner uppe
och huset städat
 
 de var allt gott med lunch
lasagne med sallad Morötter, äpple och tranbär
och så en skvätt teriyakisås
 
 In till byn och Vikbacka  för att kolla på film
Astrid o Sune Enoksson
visade en film som  Västerbottens museum gjort om deras slöjd
 



 Astrid stickar strumpor från Kaitums sameby
näversstickning tror jag bestämt tekningen heter

 så var de fika
Joffa väntar med spänning på kaffe


 kokt rentunga, torrkötte, brunosten o mjukkaka och kaffe förstås
 
 diskussionens vågor går höga på samiska
lite svårt att hänga med....
 
soppan i dag ser inte så rolig ut ....
men vi blev mätta och den var i alla fall god
de är rotfruktssoppan förstärkt med kyckling dagen till ära
 
och kvällen har vi kollat ifatt Farmen
nu är de bara ETT avsnitt kvar
 
Farmen

1 kommentar:

maria skiddi sa...

Hejsan, jag är intresserad av att köpa näverstickade benvärmare. Har släkt i trakterna bl a min farmor. Hur får jag tag i en näverstickare? Jag betalar! Så klart!