mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 3 mars 2013

Vasaloppssöndag

Vasaloppsfrukost
 
så var Snorkfröken klar

 så kom våra hungror
 
 tur att de finns lingon


 Dexter åt TVÅ stora portioner
 
 
så bakade jag några muffins utan ägg

Normalstora formar, 16 st
         4 1/2 dl vetemjöl
3 dl strösocker
3 tsk bakpulver
2 tsk vaniljsocker
2 msk kakao
50 g smör eller margarin
2 1/2 dl mjölk
 hallon
 
Sätt ugnen på 200°C.
Blanda alla torra ingredienserna i en skål.
Smält matfettet.
Rör ner matfett och mjölk i blandningen.
 Rör så att allt blir ordentligt blandat.
Klicka försiktigt ner smeten i muffinsformarna.
Grädda mitt i ugnen i ca 10-15 minuter.
 

 Muffisarna blev godkända


kom på att jag ville göra en Snusmumrik också

Picko läser läxan om Andra värdskriget....prov imorgon

Inga kommentarer: