mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 17 mars 2013

Yttervik del 6

 en fin rostfri plåt
bänkskivan var ju lite för kort
och då kan jag ha mina skärbrädor där
de blir bra de
 
 helt otroligt den här stackars pelargonen
har stått i källaren sen i höstas
och så tog jag upp den och vattnade lite
och vipps kom de ut två gröna skott
 
 ja ni vet ju redan att jag lagat en massa mat på fm
och här är kålpuddingen
de är bara nötfärs
så den är lite hård
men den var i alla fall god
de skulle behövt lite fläskfärs

så väntar vi på bandy finalen
 SKITSTÖVLAR
Hammarbyklacken brände av ett 25-tal bengaler
redan under inmarschen
och domaren tvingades skjuta upp matchstarten i ett 20-tal minuter.
Friends Arena är en inomhusarena,
 taket är stängt och att bränna av bengaler
är inte det mest lämpliga man kan göra.
och så till råga på allt blev resultatet
9-4 Hammarby - Sandviken
 
 Middag blev den goda jordärtskockssoppa
 med lite krutonger o persilja
 
 de var ett tag sen jag virkade en hjärtekatt
måste t.o.m läsa mönster
 
och så blev de kvällsmacka även i dag
ja de blir de ju alla kvällar
Lennart tog en ägg macka
och jag en med kyckling

Inga kommentarer: