mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 5 april 2013

♥ En fin dikt om ADHD ♥



 Missförstådd, hånad och skör
du går genom livet och stör.
Koncentrationssvårigheter och DAMP
... ger en inre ständig kamp.
Intrycken flödar i aldrig sinande ström.
Trots otaliga försök får du aldrig beröm.

Din attityd kan verka kaxig och tuff.
... Men är din osäkerhets bedrägliga bluff.
Inuti ett vilset barn med ömhetstörst.
Söker bekräftelse när oredan är som störst.
Se min kreativitet och glöd,
istället för att banna mig i min nöd!

När ska andra någonsin förstå
De säger: – Du kan bättre än så
om du bara lägger manken till
och försöker sitta still.
Att just detta är ditt problem,
ger födelsen av detta poem.

Från gryende morgon till slumrande kväll,
Du gör ditt yttersta för att vara snäll.
Din levnadsram behöver vara stram,
din oro lugnas av värmande kram.
Missförstådd, hånad och skör,
Du går genom livet och stör........!!!

Men komihåg att du är du ♥♥♥
André Bengtsson

Inga kommentarer: