mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 21 april 2013

en varm söndag

 +34° i solen kl 8.30
 Blev en skön förmiddag med virkning o kaffe
 
 tröjan blev en väst
tycker de är för stumt garn för en tröja
de är hit mina virkade saker skall
 
 då de var så fint väder ville jag inte laga mat
utan tog fram en lasagne som fanns i frysen
sånt gillar jag
 
 så har Prinsen landat i soffan
och Pärzon fått en kopp kaffe innan han åter åker hem
 och lilla Rossi fick ingen kaka
vist är de synd om henne
 

köttbullar är ju aldrig fel
med lite sås och hemkörda lingon
 
dom här är FÖR GODA
dadlar med en mandel i
fick av Annaeva och nu är de godis till kaffet
 
här är vår vän Koltrasten
som spelar utanför köket

jag tror jag ska virka en mössa jag har ju garn kvar
då jag inte gjorde ärmar på tröjan

Inga kommentarer: