mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 15 april 2013

från Yttervik till Västerås

 de är tur vi måste åka hem
 
 för nu är de nästan ogörligt att köra
upp och ner till stugan
 



 så låser Lennart för denna  gång
 
 Tonys backe är
de är BARA IS
och vi kom inte upp
 
 utan vi hamnade i snön och sitter fast
 
 de är BARA IS
 
 Tony försöker dra lös oss
 
 här hämtar han gransris för att vi skall få fäste
 
 vi vände och tog andra vägen men med Hasse o traktorn bakom
fall att vi skulle fastna
 
 ja vet de är inget bra kort
men de var de jag fick på renen
 
 tänk om jag ägde den detta last
skulle ha vet i flera dagar
 
 i Vilhelmina är de jul
 
 och här var de en trafikolycka
 
 i Åsele blir de frukost
 
 i Sollefteå blir de lunch på Nipan

 dom här morotsbullarna var SÅ GODA
 
 i Sundsvall hittade jag en Tussilago   i diket
 en kaffe o bulle
de sitter alltid fint
 
 har virkat i bilen i dag
20 min på ett varv
 
 hemma på Norrby
 
inte en snöfläck i lekparken

Inga kommentarer: