mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 17 maj 2013

en bra torsdag

 
en tur till kirurgen för att diskutera op av min mage
fick träffa en otroligt lugn och trevlig läkare
vi konstaterade att vi väntar med operation
fler nackdelar än fördelar med en operation just nu 
men han tyckte allt att mina värden var låga..
(.hur ser Peter på den saken? Min husläkare.)
så de blev lite prover av järnet...svar senare
och så blev de Calcium och nya vitaminer dubbel dos
 

en tung sten föll från hjärtat
jag slipper operation till sommaren
så då firade vi med kaffe och glass
 
utanför ingången på ortopeden var de ett hav av blommande spirea
 
lite lunch på balkongen
potatisbullar + köttfärsgratäng
så nu är alla rester slut
 
och våra vänner tornseglarna  har kommit i dag
så tog vi en sväng ut mot Lundby och kollade in slånbärsblommen
 
 




hemma hade jag fått paket från Unga Reumatiker
jag skall virka deras masskott, en sköldpadda
den skall sen fyllas med ris så kan man värma den i mikron
blir skönt för ömma leder 
 
Pannkaksfest
de är ju torsdag
 
jag bara älskar pannkaka med rabarberkräm
men jag kan ju inte äta mer än en...suck

Inga kommentarer: