mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 18 maj 2013

Pingsafton

 fick den här underbara pläden av Eila, våran granne
Lennart var ner med en flaska Björkdricka
och så kom han hem med den är underbara skapelsen
Eila hade fått den av en "vän" som sen var elak mot henne
så nu ville hon inte har den kvar
och då fick jag den
snälla grannar vi har
 
 Rabarberkräm o mjölk
så himla gott
men så "dålig" jag blev
fick sova i flera timmar
de hade jag ju kunnat räkna ut
här huvet dumt få kroppen lida
jo ja tackar jag


 här en spindel på vår balkong
den kämpar på med en hård skalbagge
 
 Pytt i panna med turkisk yoghurt smaksatt med äpple o pepparot
 
 sköldpaddasvirkning i solnedgången
fick garn som skulle räcka till tre sköldpaddor
men jag får nog till fyra
 
 Månen åt de ena hållet
 
och solen åt de andra

Inga kommentarer: