mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 24 maj 2013

så var de fredag igen

 en soppa på rester av Enköpingstorsken
 


 kaffe o glass med strössel
så gott
 
 Lennart skrapade fram 25kr
vinst med andra ord
 
 Lennart har åkt ner på stan
för att träffa sina klasskompisar på Kolbäcks yrkesskola
de är 50 år sen som slutade och blev målare
jag har provvirkat på en spindelsjal
men jag vet inte
mönstret spindelsjal
 
 bakad potatis med grönt
 
hittade ett annat mönster som jag tror är bättre för de här garn
 
Börja överst på schalen och lägg löst upp 235 lm med nål nr 5.
1:a varv: 1 fm i den 9:e m från nålen,
* 6 lm, hoppa över 5 lm, 1 fm i nästa m *, uppr *-* v ut
och avsluta med 6 lm, hoppa över 2 lm, 1 fm i sista m.

 2:a varv: virka sm tills du är mitt på 1:a lm-bågen,
 * 6 lm, 1 fm mitt på nästa båge *, uppr *-* v ut
(på så vis avm ½ båge i varje sida på varje varv). *-* = 1 rapport.
Uppr 2:a v tills det bara är en båge kvar.
Drag av tråden och fäst.

Västerås kl 23.45
Tärnaby 23.45

Inga kommentarer: