mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 3 juni 2013

Bakning o Bilar

så var de dags för lite limpa igen
 
 mormor Linas kokokakor o farmor Astrids korintkakor
(dom är till Axels student)
Farmor Astrids korintkakor

Mormor Linas kokoskakor
50 g smör
2 ägg (med extra gul gula)
1 1/2 dl strösocker
200 g kokosflingor

Ugn 200 grader.
Smält smöret, låt det svalna.
Vispa äggen pösiga med sockret i en bunke.
Rör i kokos och smör.
Låt smeten stå och svälla minst 15 minuter.

Klicka ut och forma cirka 24 tjocka plättar på papprade plåtar.
Grädda mitt i ugnen i 10–12 minuter.
 
 pölsa till lunch
 
 efter lunch bliv de några kex bakade
 

 en glad liten skalbagge kom och vilade på mitt byxben
när vi var till Westerqvarn






 många bilar och mycket folk
 
 aj då vad är de som är fel??
nått som måste fixas i alla händelser
 

 alla sätt är bra utom dom tokiga
 

 den märkligaste motorcykel jag nånsin sätt
Victory hette den vist
 

 och så en liten hare på Blåsbo
 
och så blev de äntligen lite mat

Inga kommentarer: