mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 1 juni 2013

en tur till Ridön

kön var JÄTTELÅNG
båten var dessutom försenad vi skulle åkt 10.30 men kom iväg 11.10
jag tror inte alla kom med men båten skulle hämta igen kl 12.30
men vi hade tur fick sitta uppe och ute
 

så anlände vi till Ridön
 
det fanns några olika sätt att ta sej fram
flakmoppe
 
Traktor med TVÅ vagnar
 
eller som vi apostlahästarna
 




vi gick raka vägen till Magasinet för vi (JAG) var rejält fikasugen
vi tog hemlagad köttfärspaj och Kjell o Gunilla tog broccoli
mycket goda fanns pizzabitar o bullar också
men ALLT TOG SLUT så några blev utan

på Kurö skulle de finnas en restaurang med mat
men de gjorde de inte
så de var MÅNGA som fick gå hungriga hela dagen
tvättstället utanför toa
 


















årets första myggbett
 



















så har dagen gått och även vi
vi har vandrat runt på ön så härligt
lång kö
 
men nu kom vi långt bak i kön så vi kom inte med
vinki vink så gick den båten
 
Två timmar till nästa båt
och inget kaffe...de var lite tokigt
men jag hade ju stickningen så jag klarade mej
 


10 min innan båten kom, kom regnet
så nu var de skönt att vi fick sitta i kajutan
 
Tack Kjell o Gunilla för en underbar dag

1 kommentar:

Anonym sa...

nu har jag hittat rätt
Kjell