mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 25 juni 2013

oj va vi han med.........

 farmors pressgurka
 
en gurka
en näve persilja
en kork ättika
en dl vatten
2 msk socker
salt o pepper
har hällt lite PPsky i glasen och ställt in i frysen
nu kan jag lägga dom små iskuberna i en påse och ta upp när jag skall göra sås
 
 fryser in i olika påsar
köpte ju en STROR pack
 
 köttfärsen blev till fyra påsar med köttfärsbas (köttfärs o lök o kryddor)
en stor gryta Chili Con Crne typ
och en kalvstek
 
 stort pådrag vid kajen...har parkerar man inte hur man vill
 
 SÅ otroligt gott
 
 men inte kunde jag äta upp all
de fick bli en burk med hem
 
 Lennart tog lite glass till kaffet
 
 Tanten på bron
 

 och så blev de våfflor vid Hubbo stugan
 
 en nyklippt Clas
 
folk överallt
 
 bönor-köttfärs-kvarngryn
 
och titta vad jag fick med posten
 
Ikaros Smederna - Piraterna
och nu i kväll är Lennart på Speedway
 

Inga kommentarer: