mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 12 juli 2013

en dag i bilen

kl är 5.30 och jag har skalat morötter som färdgodis
 
 Nallen är klar för avfärd
6.30 startar vår färd mot norr
 
 vid Hagsta bjuder MHF på kaffe o pepparkaka
 
 vi fick en ny karta, vägbingo o en bok med vägmärken
 
 vi fortsatte till Tönnebro
där vi intog frukost
i solen
 
 i Sundsvall byggs de
 
 de gäller att vara välförsedd
 
 husbil, två cyklar och en liten extra bil...
 
 jag virkar på en liten disktrasa
måste ha nått där jag inte behöver tänka
 
 lunch på Nipan

 så far vi vidare
 
 och jag måste ju sova lite middag som vanligt
 
 en liten bensträckare med melonätande
 
 vägarbete utanför Vilhelmina
 
 så var vi framme
eller i Yttervik i alla fall
in till Hasse o Sonja på lite fika
 
sen ner till oss och packa ur bilen
så gick  den dagen
85 mil o 12½ timme
MEN NU ÄR VI HÄR

Inga kommentarer: