mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 27 juli 2013

en varm lördag




 vissa kan hantera en motorsåg
 
 det blev en uggla
 
 vatten till hunden
 och kaffe till mej
 
 men vissa har sin MJÖLK o mat under bilen
de är nästan +30° i skuggan
 
 här skruvar han på en fiskerulle...de kan han
och han lever vist på varm (sur?) mjölk
 
 mycket bilar var de
 
 plastpåsar o garn blev de
kaffeosten var slut
 
 ingen skillnad på ute o inne i dag
 
 Lennart har oljat altan o trappa i dag
 
lite mellis i skuggan
 
 fridsstörarna i Byn
 
 jag TÄNKTE ta ett dopp
men de är ju tanken som räknas
 
 Sita är tuff på håll
inte vågar hon komma och hälsa
 
 är de HÖSTEN??
 
 Alkoholfri snaps

Här kommer en riktig favorit i repris!
Den här ingefärsshotten är mitt livselixir som håller mig frisk i förkylningstider.
Nu postar jag receptet igen för att tipsa
om att den också funkar bra att servera som en alkoholfri snaps då den är stark och god.
Dessutom bjuder du dina gäster på massor av vitaminer som bonus!

3 hg ingefära
1 dl socker
75 cl vatten
2 citroner

Skala ingefäran och skär den i tunna skivor. Koka vatten och ingefära i 30 minuter. Sila av och rör sedan i sockret. Låt svalna.
Pressa citronerna och blanda saften med ingefärsavkoket.
Häll på en flaska och förvara i kylskåp.
Receptet blir till ca 75 cl dricka.
 
 att stekt korv o spenat kan vara så gott
 
 en pulled chicken  blir klar om 3-4 timmar
  

är de oväder på gång tro
 
Hannah o Henrik har haft de i Järvsjön i dag
ÖVERSVÄMNING av de värre slaget
 
 Vattnet stod högt på källerfönstren
och källaren blev full med vatten
stackars dom

i morgon kan vi äta våra första små salladsblad

Inga kommentarer: