mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 29 juli 2013

"ny" fågel och rökt sik

nybakta mandelkubb till fm fika
 
 de går inte så fort men de går
nu är de ärmen på G
 
 rester till lunch
kycklinglever o ris
som blev en gryta tillsammans med paprika
 
 en ny bekantskap
en GULÄRLA
 
har fått en blankett från svenska pensionsgruppen
som jag skall fylla i och sen sända till Folksam ......
jag fattar inte hur jag skall fylla i den
så jag ringer först till Folksam
Sara i växeln kopplar till Johannes
som koppar till kollegan Fredrik han vet inte riktigt
utan tycker jag skall ringa till pensionsgruppen
så jag ringer dit
Anna i växeln kopplar till Sven ....
han har semester till 5 aug men lyssnar av svararen???
Ringer igen och då blir jag kopplad till ....
ja de vet jag inte för där fick jag intet svar ....
då ringer jag till Folksam igen
och begär att få komma till parteradministration dit papperet skall...
ja killen som svarar ska koppla mej....
men där stänger dom fyra....
ja ja då har jag ju nått att göra i morgon också
 
 
 kvällen på Udden
 
 fiskeinfo med  fisketävling
kaffe
 
 rökt sik
 






 Tony o Lennart talar om gamla bilar!
 



 vilken är störst?
 
 Torgny van på sin fina firre
som egentligen var Monas....*fniss fniss*
 
 när vi kom hem låg molnen lågt
Ryfjället syns ju knappast
 
i dag har en lilja slagit ut

Inga kommentarer: