mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 2 augusti 2013

Blåhaken kom

i dag kom de en vacker pippi på besök

jag ska vara med på ett virkalong
jag vet alltså inte vad jag ska virka
kommer att få ett moment åt gången
 
 Vet bara att de skall vara två olika grönt och fem andra färger
jag har lite svårt att välja
nu har jag de bruna i mitten
och den lila längst bak
de slutar nog med att jag virkar två
 
 sylta till lunch
de är sommar mat de
 
 Lars-Jonas är bästa koken
och Lill-Britta slickar sej om munnen
 

 så har även Astrid Enoksson fått lite mat i magen
 
 vackra hantverk
 


 de är tredje gången vi ser den här maten
först som sjömansbiff sen pytt i panna
och nu soppa
i kväll ringde min vän Bibbi
så glad jag blev
de var länge sen jag hörde hennes röst
har varit lite struligt ett tag
Men så glad jag blev
och hon lät så pigg o glad 
 

en varm macka med kyckling

Inga kommentarer: