mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 5 augusti 2013

Dimma, groda och bak

igår kväll var de så här vackert
 
och kl 7 i morse var de DIMMA
 
det är som att bo i en dammtuss
 


Hasse o Kjell bygger och bygger
 
det gäller att ha tungan rätt i munnen
 

Kjell ser till att de blir rakt och snyggt
 
 
Virk-a-long...ja vad tusan ska de bli
 
hemkokt pölsa med stekt ägg o rödbettor
så himla gott
 
lite natur....en humla
 
en groda
 


en blåmes
 
och en läskig en
 
en hornstekel en hona
 
lite sommarsoppa
kokt på grönsaker som jag hade i kylen
 
här ska de bakas
 
det blir ju två limpor av detta underbara recept
jag får tacka BITTE än en gång
jag äter i stort sätt bara den här limpan
 
min underbara termometer har gett upp
för inte tusan är de +80° i köket
och jag som skall ha den när jag bakar limpan
 
jag fick klara mej utan termometer
och de gick bra de också
 
nu är den lilla överraskningen klar att lägga på posten
Nu får postaman Per
köra 95mil
och lämna paketet till min vän
 
då var den färdigstickad
bara lite sömnad kvar
och knappar
men bra blev de

Inga kommentarer: