mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

fredag 16 augusti 2013

en tur till Järvsjön

 kl 6.30 SOLEN tittar över fjället och rakt in i köket
så underbart man blir blad i hela korpen
 
 på väg till Järvsjön
(en liten tur på 40 mil fram och åter)
vi stannar i Storuman för att handla lite
saft o vinäger till Hannah
 
 men ser helt klart att HÖSTEN är på G
 
 Dexter cyklar utan stödhjul
 
 och Lova springer efter
 
 Hannahs hus i Järvsjön
 


 jag kan stå  här men man måste vara försiktig
sa kloka Dexter
 så var de dags för lunch
lövbiff med gorgonsola
 
 lite småmys med mamma
 
 Hemma blev de gröt
havre/rågflingor, solrosfrön, linfrön, russin och rivet äpple
och lite vinbärssylt på toppen
till de en macka med Chilefisken från i går
 

jag kan säga de på en gång
rödvin är INTE min grej
men POPCORN är gott

Inga kommentarer: