mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 13 augusti 2013

ett HURRA, ett nytt nystan, ett kålhuvud

 

HIPP HIPP HURRA min vän fyller 50 i dag
 
en "bukett" fjällbrud till dej Bibbi
 
 då har jag fixat även de blå-gula garnet
så nu är de multifärgat i stället
blev allt bra mycket bättre
 

 hittade en gammal flaska RÖD färg
det var bara halva kvar
 
 provar att färga ett akrylgarn
 
 blev ju rätt bra
ville ha ett flammigt garn
och de fick jag
tvättade de i maskinen för att få bort all överflödsfärg



 så var de dags för att laga lite kåldolmar
 

 och de blev ju både kål o köttfärs över
och de blev en liten pudding
 
och i kväll blev de en hederlig bondomelett
 
den här lilla västen
tänker jag sticka åt Lova
 
av de rosa/vita garnet jag fixade i dag

1 kommentar:

Pixi sa...

Oh så flitig du är ! Jättefina färgkombos blev det oxå! Kram på dej =)