mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 12 september 2013

13 liter lingon och 5 kg sikfilé

 jag känner mej rätt bra...lite rädd att äta
men lite majsenagröt gick bra
och gott var de också
har ju inte ätit eller druckit sen 15 i går
 
 Lennart fixar med "sina" lingon
 
 de ska röras och skummas
 
 lunch kokt korv med pepparotssås (färsk pepparot)
 
 5 kg sikfilé...de säger man inte nej tack till
 
 i dag blev den min
Ruth kom och lämnade den
 
 så var lingonsylten klar
 
 så kom vi på att vi skulle plocka lite mer lingon
men var är stigen?
 
 STORA fina lingon
 
 ser du helikoptern?
Den kommer ner från Ryfjället med ett JÄTTESTORT paket
(trodde först att de var en älg)
dom håller på att fixa uppe vid länkstationen
 


 jag plockade för hand...Lennart plockade med bärplockare
 
 så hem och steka lite sikfilé
så himmelskt gott
 
 så var de att rensa lingon igen
 
i dag blev de 13 liter

Inga kommentarer: