mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 30 september 2013

Äpplen Äpplen och lite äpplen

 hur ofta drar du fram kylskåpet och städar under/bakom?
vi gör de inte alltför ofta sys helt tydligt
 
 de blir stopp i lilla avriningsröret
så vi drog fram skåpet för att göra rent "bakvägen"
 
 men se de gick inte
även om de skulle behövas
den är ju popnitad och går inte att ta bort
 
 Lennart åkte till Skultuna och tapetserade vardagsrummet
jag kokade äppelmos
 
 den här grytan blev ett mos med lite bitar i
smaksatt med kanelstång
 
 passade på att koka en äppelgröt
 
 Mera mos
 

 den här gången gör jag ett passerat mos
så jag behöver inte skala, bara dela
 
  Rödluvan kom med godsaker till grannarna på 3:an o 9:an
renlever, fiskfilé, kantareller och vinbärssylt
 
 bakade en äppelkaka till kvällen
Kjell o Gunilla ska komma upp en sväng
 

grannarna har varit här
i morgon ska jag fortsätta med äpplena
 
Lennart började avfrosta kylskåpet i Skultuna i dag
nu i kväll var vi dit och bytte påse
så de inte blir vatten  på hela köksgolvet
 

Inga kommentarer: