mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 15 september 2013

i dag är de kyrkoval

 frukost vid fågelbordet
 






 Markus predikar över livet och döden
inget lätt ämne men han fixade de galant
 
 och så blev de lite ståfika
 
 Elsi o Lennart i samspråk
och jag har just serverat Stig kaffe o sockerkaka
 
 Edit tar för sej av godsakerna
och Evelin serverar aldelens nybryggt kaffe
 
 
 så öppnades vallokalen
 
 många bilar var de..
 och när vi kom hem var vi (jag) jättehungriga
nu var goda råd dyra...vad går fort?
Jo rågflingegröt förstärk med rårivet äpple och ½ dl müsli
rårörda lingon och en macka med stekt sik
Mätta blev vi och gott var de
 

 så i kväll blev de mandelpotatis (som antog formen av mos
leverkaka med lingonsås, lingonsylt och lite grönt
 
så har jag virkat fem rutor till Sannas vänskapsfilt

Inga kommentarer: