mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 21 september 2013

många bilder blir de

 dimmig morgon
 





Frukosten i dag blev gröt på 4-kornskross för oss mäniskor
och falken tog en talgoxe
 
 Lennart har haft en fotodag...
 
 våran lilla bäck...
 

 i går var de någon som gjort kalvdans inne på FB
jag blev så sugen
men jag har ju ingen råmjölk
4 dl mjölkpulver, 5 dl mölk, 2 STORA ägg
1½ msk socker, ½ tsk kardemumma ½ tsk kanel
vispa samman och häll i väl smord form
grädda i 175° 30-40 min
 
 vårat FujiyBracko
 
Valmys hus
 




 och i dag kom Köksiken (Lavskrikan)
 
 dagens lunch
lättrimmad röding, ungsrostade rotfrukter och lite citronmajonnäs
 
 och så kalvdans och hallonsylt till efterrätt

den svarta är nu beställd till lilla nya barnet från tomtestugan
 








 kvällens mat lite inlindad kyckling
 

1 kommentar:

Bibbi sa...

Oj! Så mycket vackra bilder.
Kalvdans måste jag testa göra :) Iof bara jag som äter men det blir ju i alla fall 1 med andra ord ;)

Har barnet kommit?

Kramar till er i stugan <3