mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

måndag 16 september 2013

en GLAD DAG

 här blåser de och är HÖST
 
i dag skulle mamma fyllt 88år
hipp hipp hurra för henne i dag
 


morgonfika med "mamma"
 
 vi åkte till byn och hos bagaren blev de fest
han hade ju varit borta i nästan TVÅ veckor
på en välbehövlig semester i Turkiet
 
 på konsum hade dom FÖRNISSADE äpplen
eller? ett hårt blankt skal såg helt konstgjorda ut
vi köpte inga vill jag tala om
 
 köttfärssoppa med färskost smaksatt med färsk pepparot



då har mitt paket kommit fram
till mitt fadderbarn i Uganda
 
titta så glad Gloria är för T-tröjor hon fått
 
 ett ljus... som inte vill lysa på riktigt
(nu några timmar senare är de bättre
men man får hälla av stearin)
 
 lite gotta på trefikat
 
 så kom Robert L med "lite" lever
 

 10 hela renlevrar
nu ska Lennart möblera om i frysarna
så vi kan få in "lite" lever bland svampen o fisken som redan trängs
 


lättrimmad sik o spenat o mandelpotatis
jo jag tackar jag

Inga kommentarer: