mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

söndag 29 september 2013

träffat min älskade kusin

Dagens utflykt
Mickelsmäss Örsundsbro
Hade stämt möte med Kusin Birgitta o Kalle o Tobias
när vi kom trodde vi att vi skulle parkera på "gärdet"
men vi blev invinkade och fick parkera vid idrotshallen 
några hit och några dit...
när vi kliver ur bilen kommer fam Malm också dom invinkade till grusplanen
vilken tur vi hade....
 
Började med en fika på uteserveringen
gick bättre än jag trodde...men jag värmer mej på kaffet
 

 de var MYCKET skit och lite BRA saker
här är de lingon och kantareller = bra
jag sökte en mandolin
 men de hittade vi ingen...bilden från nätet
jag får köpa en på COOP för där vet jag att de finns
och då  har jag ju någonstans att gå om den går sönder också
 
 här är vi på besök i en gammal Konsum butik
 

 Två små gummor........skulle gå på marknaden uti....
 


 hem och äta lite mat
korv/lök/tomat/gräddesås och fjärilar
 
 en trött liten Rossi
 
 att ta kort på Herr o Fru Östberg från Sura är inte lätt
dom flyr så fort kameran kommer fram
så jag fick smygfota
och där är inte häller lätt
 
 vi köpte munkar på marknaden och de var uppskattat
Picko kom hem och åt upp den sista
 
så plockade Pärzon o Lennart TRE kassar äpplen
som i morgon skall förvandlas till äppelmos
 
kvällen avslutades med varma mackor
den ena med korvsåsen från dagen den andra med mjukost o skinka
på lite grövre "rostebröd"

Inga kommentarer: