mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

torsdag 3 oktober 2013

i går som blev i dag

Onsdagen den 2 oktober 2013
 
 kl 7.07 vaknar solen
 
 jag sitter och vaktar bilen
medan Lennart är in och köper bussbiljet
Flygbussen till den 8 o 15 okt
de är ju så himla bra med bussen till Arlanda
när vi kommer hem kommer Kjell och hämtar oss här på resecenter
för vi vill inte vänta på "våran" buss mitt i natten
 
 INGER fick jobba
de var en hel del som skulle bort
 
 lite lätt lunch
Äppelgröt o gomacka
vet att de inte är mycke till mat men jag blev mätt
 
Lennart åkte till Skultuna och hjälpte Henrik att packa de sista
nu är de bara lite skräp kvar som Lennart ska åka med till tippen
sen kan lägenheten städas och besiktas
 
  Äppelchutney
 
6-8st Äpplen,
1st Gul lök, skuren i grova bitar
1/2st Röd chili, utan kärnor
2dl Vatten
1,5dl Råsocker
1msk Ingefära, färsk, riven
2krm Salt
1krm Vitpeppar
2msk

1. Skala äpplena och kärna ur dem, skär i cm stora bitar.
2. Skala, och skär den gula löken i lika stora bitar. Dela chilin, gröp ur kärnorna och finhacka köttet.
3. Fräs äpllena, löken och chilin i 2msk olivolja på medelvärme i en kastrull tills de mjuknar.
4. Tillsätt ingefäran och fräs runt, häll över vatten och socker.
5. Låt småputtra till en simmig konsistens, det tar ca 15-20min.
6. Smaka av med lite salt & peppar.
 
 kvällsmaten
kassler o potatis i ugnen
 
 blev riktigt gott
 
ja så tog jag mej ett piller och gick till sängs
ska ju till tandläkaren
3 okt kl 14.15
INTE KUL

1 kommentar:

Bibbi sa...


Va gott det såg ut med potatis / kassler gratängen :)
Här vart det annan kvällsmat som kommer upp snart i min blogg :)
Lycka till idag vid tandis <3 Kram