mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

onsdag 16 oktober 2013

våran Turkietresa....1

MOT TURKIET

Nalle o virkning o röda väskan med passen allt på plats

och så vänta vänta
men flyget gick när de skulle 

så var vi framme....
jag tittar ut från badrummet
vi fick en liten "våning"

och så var de frukost......

hur tusan ska man hitta här

efter en mäktig frukost
blev de kaffe o frukt ute i trädgården

han ville oxå ha frukost



morgon på stranden


grann huset

några av hotellets katter

ja de är ett STORT hotell
åt höger?..
 eller åt vänster?

och så hittade vi rätt

vi får genom gång av vad som skall ske
Yosyf talar "svenska"
en helt underbar kille
som ska bli vår räddning den här veckan

vi har havsutsikt...eller?


våran "hall"

nu skall vi ut på böljan blå
Manavgat


varmvatten beredare och solceller på taken

här försöker killarna få upp middagsfisken




lunch på båten

 så god röding

den har summit i fiskkassarna här i "ån"

så var vi då på sköldpaddsstranden


när sköldpaddorna föds måste folket vakta 
så inte örnarna kommer och tar dom små liven

party party...hörs sjömil vida


ett turkiskt trangia


Badande till vänster och Båtar till höger
ordning och reda
löning på fredag


å vad jag vill
men jag får inte för Lennart


Mera party..




ser ut att jag fryser men jag är nog bara hungrig och trött
men kolla in "bullen" 
50cm bröd med goda dippsåser

Turkisk måne
och så har maten kommit in
en underbar turkisk grönsaksgryta
i en tarakotta karott
och de kokar i den fortfarande

Lennart tog en kebab med kall sås
mycket och gott även de








här sitter dom som åt middag på hotellet


grannen har eget tivoli


nu är jag TRÖTT i mössan 
men lite kaffe innan sängen väntar

några tog en sväng om

Inga kommentarer: