mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

lördag 2 november 2013

en hemlis

 jag virkar på med mitt ullgarn
tre varv kvar eller fem...vi får se

 ner på stan en sväng hämtade tavlan och skulle  hämta kameran
men de är ju RÖD LÖRDAG så de var stängt
tänkte inte på de
så vi åkte hem och åt köttbullar och makaroner i stället

 kl 15.50 solen på väg ner

 köpte lite juleskum i dag
de är ju ändå snart jul eller hur

 kvällsmat blev kåldolmar
dom blev så goda
Mannerström han kan han 
receptet ur hans HUSMANSKONST

 så gjorde jag några maränger
fick ju äggvita kvar i går när jag gjorde Wallenbergae

100g/3st äggvitor 1 dl strösocker vispas i evigheter
½ dl strösocker vändes ner i den "hårda" smeten
klickas/spritsas ut på plåten
100° i 1 timme + stäng av ugnen men låt plåten stå kvar i 2-3 timmar


en av mina fina rosor jag fick av Anton o Sofia i tisdags

och så har jag börjat TESTvirka åt Johanna Karlsson
men än så länge är de hemligt

lite kvällsgotta

kollade vad som fanns i kylen
tacobröd chili con carne och lite grönt
och en kopp te till de 
blev ju perfekt

Inga kommentarer: