mina älskade katter

mina älskade katter
klicka på bilden så kommer du till Hjärtekatten

tisdag 17 december 2013

en måndag i december

 Lennart åkte till Stig och pratade om den där lysande lampan på instrumentpanelen
vi får lämna in bilen på onsdag
de var en slang av nått slag som var dålig
nått som alla SABBAR lider av tydligen

Då ringer de på dörren och tomtemor står där ute
va glad jag blev
Tack snälla Bibbi

 När Lennart sen kom hem så åkte vi ut på Erikslund
och satte sprätt på pensionen 

 de var mycket gott

 jag köpte tre hyacinter på Ö o B
ska pimpa till dom lite bara
mossa o lite julpynt

så blev de kväll och lite mat igen
renköttbullar med svampsås
syltade kantareller o lingon o finrivna morötter
SMASKENS
så har jag fixat en julklapp till Inger min frissa
hon är från Mo i Rana
och när vi var där tog jag ett kort ner vid vattnet

de har jag satt runt ett ljus
hoppas hon blir glad

1 kommentar:

Bibbi sa...

Hon lär säkert ha blivit väldigt glad :)
Du gör så fina present att ge bort.
Men även personliga.
Mycket god mat har du också hunnit med :)
Kul att du vart glad över "tomtemor" som stod i dörren
bara så där ;)

Kram Bibbi